سازماندهی برگه ها

نویسنده : تاریخ نوشته : تعداد بازدید : 540
سازماندهی برگه ها

ساخت یک دیوایدر یا جداکننده کاغذ بسیار آسان و کم هزینه است و اگر به تعداد زیادی از آن احتیاج دارید، ممکن است درست کردن آن با استفاده از وسایلی که دارید، بسیار ارزان تر از نمونه های موجود در بازار برایتان تمام شود. ضمن اینکه آن را مطابق سلیقه خودتان و در هر طرح و رنگی که دوست دارید، می سازید. اگر وسایل زیر دم دستتان است، فرصت را از دست ندهید و سریع شروع کنید.

وسایل مورد نیاز :

  •          مقوای محکم و رنگی
  •          نوار چسب پهن
  •          چسب مایع
  •          قیچی
  •          پانچ

حالا که وسایلتان آماده است، با ما قدم به قدم همراه شوید :

ساخت جداکننده کاغذ

  1.        یک ورق مقوایی ضخیم و رنگی انتخاب کنید.

دیوایدر ( جداکننده کاغذ) باید از برگه های داخل کلاسور، ضخیم تر باشد تا بتواند حجم و وزن تعداد برگه هایی را که قرار است از هم جدا کند، تحمل کند. ممکن است شما بخواهید یک دیوایدر را از محل نشانک (بوک مارک) باز و بخش موردنظرتان را پیدا کنید. به همین دلیل دیوایدر باید از جنس مقوا یا کاغذ ضخیم باشد.

رنگ دیوایدر نیز نباید سفید باشد تا از برگه های سفید کلاسور متمایز بوده و دسته بندی های مختلف کاملا مشخص شده باشند. این کار کمک می کند به هر بخشی از آنکه می خواهید، سریع و آسان دسترسی داشته باشید.

ورق دیوایدر هم باید هم اندازه و یا بزرگتر از برگه های کلاسور باشد. در صورت بزرگتر بودن می توان با قیچی آن را هم اندازه برگه های کلاسور کرد، اما اگر کوچکتر باشد بین برگه ها به چشم نمی آید و هیچ کارایی ای نخواهد داشت.

ساخت جداکننده کاغذ

  1.        یک سمت مقوا را با پانچ سوراخ کنید.

با استفاده از پانچ، سوراخ هایی در یک سمت مقوا ایجاد کنید تا به واسطه آن دیوایدرتان درون کلاسور قرار گیرد.

ساخت جداکننده کاغذ

نکته مهم در این مرحله این است که تعداد و محل سوراخ های دیوایدر باید متناسب با حلقه های کلاسور باشد.

ساخت جداکننده کاغذ

  1.        دیوایدر را تزئین کنید.

در صورت تمایل می توانید طرح و نقشی روی دیوایدر بکشید، عبارت و شعری بنویسید و یا عکسی بچسبانید. قوه تخیل و خلاقیت خود را به کار گیرید. قول می دهیم از دیدن نتیجه پشیمان نخواهید شد.

همچنین می توانید عنوان موضوع و یا فهرست مطالب را روی دیوایدر درج کنید.

ساخت جداکننده کاغذ

  1.        دیوایدر را برچسب گذاری کنید.

روی دیوایدر باید برچسب (Tab) وجود داشته باشد تا محتوا یا موضوع هر دسته کاغذمشخص شود. برای این کار دو نوع برچسب می توانیم ایجاد کنیم :

  • ـ برچسب کاغذی : با استفاده از کاغذهای رنگی چسبی (Sticky notes) می توان برچسب ساخت. به این شکل که قسمت چسبی کاغذ را روی دیوایدر چسبانده و بعد با قیچی، سایزش را متناسب کرد. البته این نوع برچسب ها خیلی بادوام نیستند و بعد از مدت زمان کوتاهی از مقوا جدا و یا پاره می شوند.

ساخت جداکننده کاغذ

  • ـ برچسب مقوایی : برای داشتن یک برچسب با دوام، باید از مقوا استفاده کرد. یک مستطیل در اندازه استاندارد برچسب ها یا اندازه دلخواهتان بکشید و بعد با قیچی آن را ببرید. عنوان موردنظرتان را روی آن بنویسید و بعد برای استحکام بیشتر آن را کاملا با نوار چسب بپوشانید. این پوشش چسبی کارکردی مشابه سلفون دارد. حالا آن را با چسب مایع به لبه دیوایدر بچسبانید.

ساخت جداکننده کاغذ

البته برچسب مقوایی را با یک روش دیگر هم می توان روی دیوایدر چسباند. به این شکل که برچسب را لبه دیوایدر گذاشته و سپس نوار چسب را چندسانتی عقب تر از برچسب روی دیوایدر بچسبانید و نوار چسب را آنقدر کشیده تا در امتداد مسیرش روی برچسب، پشت برچسب و پشت دیوایدر، به ترتیب دارای پوشش چسبی شوند.

ساخت جداکننده کاغذ

  1.        دیوایدرهای خود را در کلاسور قرار دهید.

هر تعداد دیوایدری که لازم دارید را درست کرده و از پایین به بالای کلاسور، ترتیب دیوایدرها را با توجه به محل برچسب ها مشخص کنید.

 

اشتراک گذاری :
 

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر