تاریخچه منگنه

نویسنده : تاریخ نوشته : تعداد بازدید : 394
تاریخچه  منگنه
فرانسه اولین کشوری بود که دستگاه منگنه جهان را اختراع نمود.
از زمان های بسیار دور به هم چسباندن کاغذ از بزرگترین مشکلات بشر به حساب می آمد. با دستور پادشاه آن زمان لویی پانزدهم که خواستار رفع این مشکل بود در قرن هجدهم میلادی اولین دستگاه منگنه از جنس طلا ساخته شد که با سنگ های قیمتی تزیین شده بود ، و علامت پادشاهی را بر روی کاغذ ثبت می کرد.

اما هزینه بسیار بالای سوزن های مصرفی آن باعث مقرون به صرفه نبودن این محصول می شد.
با رشد مصرف کاغذ در کشور و هزینه بسیار بالای سوزن منگنه ، آن ها به این فکر افتادند که برای چسباندن کاغذ ها از منگنه ارزانتری نسبت به قبل استفاده کنند.
بنابراین در سال 1866 جرج مک گیل اولین منگنه از جنس برنج که انعطاف بسیار بالایی نسبت به نمونه قبلی داشت را در نمایشگاه سالیانه عرضه نمود این انقلاب بزرگی در زمینه دستگاه منگنه بود که این منگنه ها می توانستند کاغذ را سوراخ کرده و آن را به هم بچسبانند.
او توانست با این دستگاه منگنه در سال 1879 اولین کار عملی خود را بر روی یک مجله انجام داده و آن را روانه بازار کند.
این ماشین 1 کیلو وزن و عمق سوزن های آن 1 سانتی متر بود.
از آنجاییکه ما می دانیم ابزار مهم ترین بخش انجام یک کار است و هر دستگاهی که برای اولین بار اختراع و تولید می شود ، می توان آن را از لحاظ کارکرد بهبود بخشید.
انقلاب بعدی در تولید و ارتقاء این دستگاه منگنه در شرکت سوینگ لاین اتفاق افتاد و در سال 1937 این شرکت محصولی تولید کرد که سرعت رشد این محصول سه برابر دستگاه منگنه های قبلی بود.

در این دستگاه یک ردیف سوزن منگنه به راحتی وارد مخزن دستگاه می شد که بدون به کار گرفتن پیچ گوشتی و چکش کاغذها را سوراخ و سوزن را در داخل کاغذ فرو برده و آن ها را به هم می چسباند.
اما امروزه تولید دستگاه منگنه با پیشرفت زیادی همراه بوده است.

 

اشتراک گذاری :

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر