آموزش ساخت دفتر

نویسنده : تاریخ نوشته : تعداد بازدید : 1113
آموزش ساخت دفتر

چگونه یک دفتر بسازیم؟

اگرچه دفترهایی که از فروشگاه می توان خرید بسیار خوب و زیبا هستند، اما می توانید با چند وسیله کوچک دفتر خاص خود را بسازید. انجام این کار نه تنها سرگرم کننده خواهد بود بلکه در آینده از استفاده آن لذت خواهید برد. انتخاب شکل و ظاهر دفتر با شماست و هیچ محدودیتی برای استفاده از وسایل و برگه های مختلف ندارید. اگر وسایل مناسب، خلاقیت و کمی حوصله دارید، می توانید یک دفتر با برند خودتان برای استفاده داشته باشید. در مقاله بعدی به شما خواهیم گفت که چگونه جلد دفتر خود را تزیین کنید

وسایل مورد نیاز :

  •          تعدادی کاغذ
  •          مقوا برای جلد دفتر
  •          نخ
  •          سوزن
  •          سوراخ کن

 آموزش ساخت دفتر

       1. تعدادی برگه یا کاغذی که مورد نظرتان است را روی مقوایی که برای جلد در نظر گرفته اید، قرار دهید.

آموزش ساخت دفتر

       2. اندازه برگه ها و جلد را با توجه به سایز دلخواهتان تغییر دهید.

آموزش ساخت دفتر

       3. برگه ها و جلد را با گیره به هم متصل کنید که حین کار تکان نخورد.

آموزش ساخت دفتر

      4. وسط برگه ها یک خط عمودی بکشید.

2.5 سانتی متر از بالا و پایین کاغذ، دو نقطه رسم کنید. حال این فاصله را نصف کنید تا محل نقطه سوم مشخص شود. این دو فاصله به دست آمده را نیز دو قسمت کنید تا در مجموع پنج نقطه میان صفحه ایجاد شود.  

آموزش ساخت دفتر

       5. به کمک یک سوراخ کن، نقاط مشخص شده را سوراخ کنید.

حین ایجاد هر سوراخ اطمینان حاصل کنید که حفره ها در تمام صفحات ایجاد می شود. سوراخ کن را زاویه دار در دست نگیرید و روی برگه ها نچرخانید. آن را عمود بر سطح صفحات نگه دارید.

آموزش ساخت دفتر

       6. سوزن و نخ موردنظرتان را آماده کنید.

نخ را دو لا نکنید. شما فقط به یک لایه نیاز دارید تا دفترتان را صحافی کنید. انتهای نخ نیز نیازی به گره زدن ندارد. بعدا گره می زنید.

آموزش ساخت دفتر

       7. شروع به صحافی کنید.

سوزن را از زیر سوراخ سوم وارد کنید، از سوراخ چهارم خارج و دوباره از سوراخ پنجم وارد کنید. حال برای اینکه بخیه ها به درستی برگه ها را به هم صحافی کند، مطابق تصاویر زیر پیش بروید.

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

      8. در انتها نخ دوخت را گره بزنید.

در نهایت زمانی که در مسیر برگشت دوخت به سوراخ سوم رسیدید، با نخ یک گره ایجاد کنید. در این مرحله صحافی شما به پایان رسیده است.

آموزش ساخت دفتر

       9. برگه ها را تا کنید تا دفتر ایجاد شود.

در این مرحله گیره ها را باز کنید و پس از تا کردن برگه ها از محل صحافی، یک جسم سنگی روی آن قرار دهید تا دفتر بسته بماند و فرم بگیرد.

می توانید جلد دفترتان را با طراحی یا استیکر های مختلف تزئین کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه نیز آموزش تصویری یک مدل دفتر دیگر را قرار می دهیم.

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

آموزش ساخت دفتر

 

اشتراک گذاری :

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر